Om

 

 

Försök alltid sälja mer än vad kunden tänkt sig, men aldrig mer än den behöver

För att kunna göra detta måste du "känna kunden". Att redan i annonser och publikationer utgå från kundens behov är idag viktigare än någonsin. Försöka undvik tekniska specifikationer och istället fokusera på kundnytta är mitt mål när jag arbetar med texter.

 

Jag har sedan barnsben tyckt om att skriva och ”leka” med språket. Att en del irriterar sig på mig som ”språkpolis” tar jag som en komplimang. Texter i såväl kataloger, som på hemsidor och butiksskyltar måste vara korta, men relevanta och lättförståeliga, gärna med en "knorr".

 

Efter många år som säljare på olika nivåer, KAM och support/"bollplank" till marknadsavdelningar valde jag för några år sedan att starta eget.

 

Förutom att jag driver firman arbetar jag numera även deltid som butikssäljare, då det är i butik man träffar flest kunder och får insikt i olika kunders behov och önskemål. Att det dessutom är en miljö jag trivs i är en bonus.

 

Om du undrar över namnet på firman, så kan jag nämna att bilden är tagen vid Oppholmen där det finns en alldeles utmärkt skrivarlya.

 

Vi hörs!

Håkan

 

 

 

.

 

Copyright @ All Rights Reserved